3 sposoby skutecznego wykorzystania SEO do poprawy pozycji w rankingu Google

Wyszukiwarka Google i powiązane z nią funkcje to najczęściej używane usługi internetowe. Ludzie korzystają z Google, aby znaleźć informacje, produkty, usługi i wiele innych. Właśnie z tego powodu firmy inwestują wiele czasu i energii w to, aby pozycjonowanie stron internetowych było na szczycie wyników wyszukiwania dla odpowiednich słów kluczowych. Jak można wykorzystać SEO do poprawy pozycji firmy w rankingu Google dla odpowiednich słów kluczowych, zwiększając w ten sposób swoją widoczność jako firmy w branży i kierując więcej ruchu na swoją stronę z wyszukiwań Google?

Jak wykorzystać SEO do podniesienia pozycji w rankingu Google

A więc, w jaki sposób możesz wykorzystać SEO, aby poprawić swoje pozycje w rankingu Google:

  • Badanie słów kluczowych: Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, jest ustalenie, czego ludzie szukają, w tym ilości wyszukiwanych haseł i ich znaczenia dla Twojej firmy. Można to zrobić, przeprowadzając badanie słów kluczowych, identyfikując słowa kluczowe o wysokim wolumenie wyszukiwania i niskim poziomie konkurencji. Główne słowo kluczowe, na które chcesz uzyskać pozycję w rankingu, nazywane jest "głównym" słowem kluczowym.
  • Zleć na zewnątrz pisanie wpisów na blogach i artykułów: Pisanie oryginalnych i wysokiej jakości treści jest jedną z najważniejszych strategii SEO, aby znaleźć się na pierwszej stronie Google. Jednak nie wszystkie małe firmy mają czas i budżet, aby zatrudnić pełnoetatowego autora treści. W takim przypadku dobrym rozwiązaniem może być zlecenie pisania wpisów na blogu i artykułów na zewnątrz. Możesz zatrudnić freelancera lub zlecić pracę agencji zajmującej się pisaniem treści, która specjalizuje się w tworzeniu treści przyjaznych dla SEO. Dzięki temu zyskasz czas, który możesz poświęcić na inne ważne działania biznesowe.
  • Upewnij się, że Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych: w 2018 r. ponad połowa wyszukiwań w Google była wykonywana z urządzeń mobilnych. Jeśli Twoja strona nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, Google może w ogóle nie pokazywać jej w wynikach wyszukiwania. Jeśli Twoja strona jest zbudowana na Wordpressie, to istnieją pewne wtyczki, których możesz użyć, aby uczynić ją przyjazną dla urządzeń mobilnych.
  • Zoptymalizuj witrynę pod kątem Google: W tym celu należy użyć odpowiednich słów kluczowych w tytule, adresie URL i opisie. Upewnij się, że używasz głównego słowa kluczowego co najmniej raz w tytule i raz w adresie URL swojej strony. Możesz również użyć go w opisie meta oraz w pierwszym akapicie swoich artykułów.

Do czego w sumie potrzebne jest SEO

SEO to proces, dzięki któremu witryna pojawia się na szczycie stron wyników wyszukiwarek (SERP) dla słów kluczowych o dużym natężeniu ruchu, które przynoszą firmom docelowy ruch. Osiąga się to poprzez poprawę widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, zwiększając liczbę odwiedzających witrynę z wyszukiwarek. SEO obejmuje zarówno poprawę adekwatności i jakości treści witryny, jak i poprawę jej funkcjonalności technicznej, co umożliwia wyszukiwarkom indeksowanie treści i umieszczanie witryny na wyższych pozycjach na stronach wyników wyszukiwania.